نوشته شده توسط : پناهی نیا


:: موضوعات مرتبط: تورقشم , تورکیش , تور انتالیا , تور چین , تور هند , تور کوش اداسی , تور مالزی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: هتل شایان کیش , امکانات هتل شایان کیش , هتل های کیش , معرفی هتل های کیش , بهترین هتل های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

تحقق بخشیدن به توانمندسازی جامعه محلی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش

سعید پورعلی: ماموریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق بخشیدن به موضوع توانمند‌سازی جامعه محلی برای پذیرش مسافرانی است که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند.

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم توسعه ظرفیت‌ها و شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه محلی اشاره داشت و گفت: تقویت حس مشارکت حداکثری این جامعه در ماموریت‌های توسعه سازمان منطقه آزاد کیش تاثیرگذار است.

پورعلی کیفیت فرهنگی زندگی ساکنین جزیره کیش در سطوح رفتارهای فرهنگی را یکی از ماموریت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و اظهار داشت: اثربخشی حوزه فرهنگی در توسعه اقتصادی با تاکید بر صنعت فرهنگ، صنایع فرهنگی و نوآوری‌ها و گسترش مشاغل تخصصی حوزه فرهنگ در قالب رویدادسازی و گردشگری رویداد محور از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش به‌شمار می‌رود.

وی بهداشت روحی و روانی و سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی ساکنین کیش را یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش معرفی کرد و افزود: افزایش این شاخص‌ها بر شاخص‌های امنیت اجتماعی، و کیفیت آموزش‌های عمومی و مهارتی باعث می‌شود جزیره کیش به یک منطقه مهارت‌خیز تبدیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: تقویت بنیان خانواده‌ها در جزیره کیش به‌عنوان یکی  از محوری‌ترین موضوعات ثبات و امنیت در جزیره است و باید این منطقه مملو از نشاط، سر زندگی و شادابی باشد.

سعید پورعلی بر لزوم توجه به نهادهای مردمی، تقویت ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره داشت و افزود: در این راستا می‌توانیم تصدی‌گری در حوزه فرهنگ، آموزش، اجتماعی و هنری را کاهش دهیم و موضوع برون‌سپاری را تقویت کنیم.

پورعلی با بیان این‌که بخش خصوصی از خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای رویدادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جزیره کیش برخوردار است؛ عنوان کرد: جزیره کیش منطقه‌ای برای برگزاری همایش‌ها، رویدادهای فرهنگی و هنری، کنفرانس‌ها و سمینارها و الگویی برای فراهم کردن مشارکت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است که بتوانند در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رویدادهای این حوزه نقش موثری داشته باشند.

همچنین وی در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت تحقق یافتن این موضوع در امر توسعه گردشگری در جزیره کیش شاهد رونق در حوزه‌های صنعتی وابسته به این حوزه نیز خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که برای تحقق این اهداف در حوزه‌های رویدادها، ساختارها و منابع انسانی تدابیری اندیشیده شده است؛ گفت: خانه تشکل‌های غیردولتی حلقه تکمیل‌کننده سازماندهی جامعه مدنی است و اقدامات ساختاری شیوه‌نامه سازمان های غیردولتی تدوین شده است و هر چقدر  جامعه مدنی تقویت و سازماندهی شود در کار آمدی بر رضایتمندی فعالیت‌های سازمان موثر خواهد بود.

سعید پورعلی بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی را تاثیرگذار در تصمیم‌سازی‌های فضای واقعی عنوان کرد و افزود: تدوین شیوه‌نامه فضای مجازی مبنای تشکیل شورای فضای مجازی در این معاونت است و همچنین می‌توانیم شیوه‌نامه تدوین شده حوزه اجتماعی جزیره کیش را که یکی از اقدامات ساختاری است در کنار شوراها مد نظر داشت.

پورعلی افزود: برای انجمن‌های فرهنگی و هنری اساسنامه‌هایی تدوین شده است که این انجمن‌ها می‌توانند در قالب صنوف هنرمندان فعالیت داشته باشند.

وی نقش جزیره کیش را در برگزاری رویدادهای حمایتی پیشرو عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره کیش، بخش خصوصی در قالب پویش‌های مردمی حضوری مستمر و پررنگ داشت و آخرین پویش رزمایش همدلی است که با همکاری و همراهی نهاد امام جمعه و به‌ویژه مردم خوب جزیره کیش دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در سه حوزه نگاه ویژه به آموزش و پرورش شده ادامه داد: بسیاری از رویدادهای این سازمان با مشارکت آموزش و پرورش گستردگی بیشتری پیدا کرده و تعامل خوبی میان سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش ایجاد شده است.

 

منبع :  سازمان منطقه آزاد کیش

 



:: موضوعات مرتبط: تورقشم , تور مشهد , تور انتالیا , تور مالزی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: پربازدیدترین کشورها در سال ۲۰۱۸ , آفر تور دبی , قیمت تور دبی , نرخ ویژه تور دبی , بهترین تورهای دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

کیش در کانون تعاملات بین المللی با دانشگاه های معتبر جهان

جزیره کیش به عنوان منطقه ای راهبردی و دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان، بستر مناسبی برای همکاری های بین المللی در حوزه دانشگاهی است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین سالارآملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل در جلسه ای با داریوش سلیمی دستیار ویژه علمی و فناوری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که به صورت برخط برگزار شد، بر نقش تاثیرگذار دانشگاه های برتر کشور در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، همکاری و تعاملات میان دانشگاه های داخلی و خارجی در این منطقه محقق می شود.

تور کیش هتل شایانبهترین تور کیشتور کیش ارزاننرخ نامه تورهای کیشتور ارزان برای کیشرزرو ارزانترین تور کیش

وی در رابطه با تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت علوم که موجب تسهیل امور بین المللی دانشگاه ها و رفع موانع قانونی در این منطقه خواهد شد، اظهار داشت: برای نخستین بار با انعقاد تفاهم نامه ای میان وزارت علوم و وزارت تعاون، کار و اجتماعی در کشور، شرایط فعالیت تمام پژوهشگران طراز اول خارجی در ایران فراهم می شود.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل بر لزوم اهمیت جذب دانشجو از کشورهای علاقمند به تحصیل در این منطقه اشاره کرد و افزود: دانشگاه های مستقر در جزیره کیش علاوه بر تعیین رشته ها و کشورهای هدف و آغاز به کار کنسرسیوم، می توانند با در نظر گرفتن سرفصل هایی جهت جذب همکاری های دانشگاهی با کشورهای دیگر منطقه اقدام کنند.

داریوش سلیمی مشاور و دستیارویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان این که این سازمان از دانشگاه ها برای گسترش فعالیت های بین المللی در جزیره کیش حمایت می کند گفت: یکی از ماموریت های مهم سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه ی دانشگاه، تشکیل کنسرسیوم های بین المللی دانشگاهی است که خوشبختانه نخستین کنسرسیوم میان دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف برگزار شده و امیدواریم تمامی دانشگاه ها ضمن انتخاب حداقل یک دانشگاه خارجی همکار باعث رونق تعاملات بین المللی در جزیره کیش باشند.

وی همچنین از تشکیل شورای راهبردی بین المللی که متشکل از مسئولین ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، روسای پردیس کیش و دانشگاه های پیشتاز در امور بین الملل است خبر داد و اظهار داشت: شیوه نامه آن توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تایید و در کمتر از یک هفته اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه فرساد نوری زاده رییس پردیس کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدحسین نکوفر مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، سلک غفاری رییس پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، عبدالرضا سیم چی مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

 

منبع

 

 


:: موضوعات مرتبط: تورقشم , تور مشهد , تور انتالیا , تور هند , تورارمنستان , تور مالزی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: کشتی یونانی در جزیره کیش , رزرو تور دبی , تور دبی نوروز 98 , آفر تور دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا
 

سه موج شکن قدیمی کیش به اسکله های تفریحی تبدیل می شوند

به منظور افزایش جاذبه های محیطی و گردشگری کیش، سه موج شکن قدیمی موجود در منطقه مارینا به اسکله های تفریحی جذاب و گردشگر پسند، تبدیل شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، ابوالفضل طیبی مدیرعامل این شرکت ضمن بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگارانگفت : توزیع مناسب گردشگران از طریق پراکندگی متناسب جاذبه ها در بخش های مختلف کیش، موضوعی است که به رشد اقتصادی این جزیره و توازن در تجمعی نیروی انسانی، کمک شایانی می کند.

 

ابوالفضل طیبی افزود: پس از تجربه موفق بازسازی و بهسازی اسکله سیمرغ در محدوده ساحل سیمرغ، تصمیم گرفته شد، سه موج شکن موجود در منطقه مارینا، به سه اسکله تفریحی زیبا تبدیل گردد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: پس از انجام بررسیهای کارشناسی و احراز استحکام موج شکنها، عملیات اجرایی سه موج شکن دردستور کار حوزه فنی وعمرانی شرکت عمران، آب وخدمات کیش قرار گرفت. این موج شکنها در منطقه شرق جزیره واقع شده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش افزود: در اولین گام، عملیات اجرایی در یکی از اسکله ها با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و طول 65 متر آغاز شده و در مراحل پایانی قرار دارد .

 

ابوالفضل طیبی در ادامه گفت: عملیات اجرایی موج شکن دوم آغاز شده و ساخت سومین اسکله نیز بزودی آغاز می گردد.این اسکله ها با تکمیل عملیات عمرانی و زیباسازی محیطی به تفرجگاه هایی زیبا و محل تردد شهروندان وگردشگران و پهلوگیری قایق های کوچک تفریحی تبدیل می شوند.

 

 

در این پروژه، نسبت به کفسازی با استفاده از کفپوشهای بتنی خاص و نورپردازی در کف و دیواره اقدام شده تا فضای آرام و متفاوتی برای بازدید کنندگان فراهم آید. بهترینهای کیش قیمت تور رزرو کیش نرخ تور کیش تور کیش کیش تور کیش هتل سیمرغ تور لحظه آحری کیش هتل پانیذ تور کیش هتل فلامینگو تور کیش هتل شایان بلیط کیش تهران بهترین تور کیش تور کیش ارزان نرخ نامه تورهای کیش بلیط کیش تهران تور کیش پرواز ایران ایر تور کیش هتل داریوش بلیط کیش تهران رزرو ارزانترین تور کیش بهترین قیمت تور لحظه آخری کیش تور دو شب و سه روزه کیش در نورپردازی این اسکله ها، تدبیری اتخاذ شده تا نور پردازی مصنوعی انعکاس به دریا انعکاس نداشته باشد و در نتیجه آبزیان در زیست بوم خود دچار مشکل نگردند.

 

ساماندهی سواحل کیش با هدف تقویت اقتصاد دریا محور، رشد گردشگری مبتنی بر دریا، از بین رفتن انواع آشفتگی و بی نظمی در کناره های دریا از جمله موارد مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.

 

سه موج شکن قدیمی کیش به اسکله های تفریحی تبدیل می شوند




   
 
 

گزارشی از کارنامه پربار و نقش محوری زنان در دفاع مقدس

همایش نقش محوری زنان در دفاع مقدس با حضور تنی چند از رزمندگان، راویان و نویسندگان زن در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این همایش شهدخت پورابراهیم مدیر پروژه ملی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس گفت: این پروژه یکی از 56 پروژه ستاد کل نیروهای مسلح است که در سال 93 به همت جمعی از بانوان به عنوان یک پروژه ملی در ستاد کل نیروهای مسلح مصوب و در کل استان های کشور با همراهی بسیج جامعه زنان و همکاری سپاه، بسیج و معاونت امور زنان ریاست جمهوری اجرایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت جمع آوری اسناد دفاع مقدس درباره نقش زنان در سال‌های سخت جنگ و آغاز این پروژه افزود:  بررسی فعالیتهای بانوان شامل نقش زنان از قیام خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش زنان در استانهای مختلف در دفاع مقدس، نقش زنان در سپاه، بسیج، ارتش و جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، نقش زنان در بهداری رزمی و جنگ نوین، معرفی زنان شهیده، جانباز و جاوید الاثر، تاثیر جنایات جنگی بر زنان و کودکان، معرفی و نقش آزادگان و زنان و ولایت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد مطالعه ، بررسی و جمع آوری اسناد قرار گرفت.

پورابراهیم تشریح کرد: در خصوص این پروژه اقدام به جمع آوری کلیه اسناد و مدارک اعم از فیلم، عکس، خاطره، دست نوشته، زندگی نامه، سند مکتوب، انیمیشن، مقاله، پایان نامه، مستند، فیلم سینمایی، کتاب، نماهنگ، سخنرانی، مصاحبه، بولتن، مجله و نشریات در حوزه فعالیتهای زنان از انقلاب اسلامی تا پایان دفاع مقدس کرده ایم.

تور کیش 2 شب هتل خاتم تور کیش هتل فلامینگو تور کیش هتل شایان تور کیشبهترین تور کیشتور کیش ارزانبلیط کیش تهرانتور ارزان برای کیشرزرو ارزانترین تور کیشتور کیشتورهای لحظه آخری کیشتور دو شب و سه روزه کیشنرخ ویژه تور کیشپرواز کیشپرواز شیراز به کیشنرخ تور کیشتور کیشقیمت تور

وی عنوان کرد:بسیاری از اسناد مهم در طول دفاع مقدس و پس از آن از بین رفته است و بسیاری از آثار جمع آوری شده از اسنادی است که توسط افراد در منازل نگهداری می شده و توانستیم آن ها را جمع آوری و تدوین کنیم.

مدیر پروژه ملی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: به دلیل همین مشکلات آماری که از زنان شهید در اسناد رسمی بنیاد شهید به ثبت رسیده 6 هزار و 676 نفر ثبت شده است در حالیکه این آمار در حالت میدانی حدود 7 هزار 600 شهید است.

وی تعداد بانوان جانباز رابیش از 9 هزار نفر برشمرد و افزود: بیشترین آمار شهدا با 1476 شهید به استان خوزستان و پس از آن کرمانشاه با 843 شهید و سپس آذربایجان غربی با 638 شهید اختصاص دارد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه فعالیت زنان در دفاع مقدس سازمان یافته نبوده و بیشتر در واحدهای امداد رسانی و پشتیبانی فعالیت می کردند، افزود: ایران تنها کشوری است که در آن، زنان واحدهای رزمی سازمان یافته ندارند و البته با توجه به اینکه غیراز موارد ضروری مانند حضور فاطمه نواب صفی که در جنگ مستقیم حضور یافته و به عنوان دیده بان عمل می کرد و یا زنانی که در شهرهای مرزی برای دفاع از خود و شهرهایشان اقدام به مبارزه مستقیم نمودند زنان در دفاع مقدس فعالیت های بسیار مهمی در امداد رسانی و تهیه غذا و آذوقه ، لباس و دیگر مایحتاج جبهه ها را برعهده داشتند.

زندگی عادی در شرایط جنگی

زهرا حمیدی فرد رزمنده وامدادگر دفاع مقدس نیز در این همایش با بیان خاطراتی از فعالیت در بخش های مختلف جبهه توسط زنان افزود: زنان در دفاع مقدس به فعالیت هایی مشغول بودند که شاید امروز تصورش هم برای همه سخت باشد، مانند کار در سردخانه ها که با روحیه زنان سازگاری ندارد. در آن روزها شاهد بودیم دختران با سنین پایین پا به پای ما کارهای سخت و طاقت فرسا را به خوبی و با روحیه بالا انجام می دادند.

وی در خصوص شرایط زندگی در جبهه ها نیز توضیح داد: مردم به سرعت دریافتند که باید به زندگی عادی خود برگردند و مهمترین نقش زنان ایجاد شرایط مناسب برای استراحت و دفاع توسط مردان بود که به خوبی از عهده آن برآمدند و توانستند موجب افزایش روحیه، پسران، برادران و همسرانشان برای دفاعی جانانه باشند.

علاقه به ثبت خاطرات جنگ

بهناز ضرابی زاده از نویسندگان دفاع مقدس که کتاب « دختر شینا »  را به رشته تحریردرآورده، در بخش دیگری از این همایش ضمن بیان خاطراتی از روزهای دفاع مقدس و اینکه بسیاری از دوستان خود را در بمباران های رژیم بعث در همان سن کم از دست داد،افزود: ثبت و ضبط خاطرات روزهای سخت جنگ همواره یکی از دغدغه هایم بود و بالاخره توانستم آنچه را که آرزو دارم انجام داده و علاوه بر خاطرات خود، خاطرات زنان دفاع  مقدس را به تصویر بکشم.

نویسنده کتاب‌های دختر شینا، ساجی و گلستان یازدهم و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اهمیت کیفیت آثار افزود: من معتقدم کسانی که به حوزه نویسندگی ورود پیدا می‌کنند باید این موضوع را جدی بگیرند و هرگز ادبیات دفاع مقدس را مشق کار خود نکنند، گفت: تا وقتی که قلم نویسنده پخته نشده، نباید به این ساحت و عرصه ورود پیدا کند.

نمونه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران

عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه دفاع مقدس نمونه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران و دفاع از مرزهای میهن اسلامی با جانفشانی زنان و مردان دلیری است که در این راه جان خود را فدا کردند، افزود: در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین، زنانی هستند که با سرودن حماسه دفاع مقدس در خانواده ها، همسر و فرزندان خود را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ همواره گواه خواهد بود که نقش زنان در دفاع مقدس نقشی انکارناپذیرو ریشه ای بوده است.

آیین گرامی داشت پنجمین شب از هفته دفاع مقدس در جزیره کیش با حضور شهدخت پور ابراهیمی مدیر پروژه نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس، معاون فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اداره امور زنان کیش، زهرا حمیدی فرد رزمنده و راوی دفاع مقدس، بهناز ضرابی زاده، نویسنده دفاع مقس، جمعی از خانواده های شهدا ( مادران و همسران شهدا) در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

تور های کیشبهترین تور کیشنرخ ویژه تور کیشبلیط کیش زاگرسبلیط کیشپرواز کیشقیمت تور لحظه آخری کیشتور کیش هواپیمایی زاگرسنرخ تور کیشنرخ تور کیش 2 شبقیمت تورتور کیش هتل مریم

اجرای نمایش « سرو مجنون» به نویسندگی: مهرداد ایاز و کارگردانی: مارال علی مرادی از برنامه های جنبی این همایش بود.

گفتنی است؛ اکران نمایش 23 نفر ( فیلم تحسین شده توسط سردار شهید قاسم سلیمانی) روز شنبه ساعت 19.30 در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش در شب ششم از هفته دفاع مقدس با حضور احمد یوسف زاده  آزاده ونویسنده کتاب آن ۲۳نفر ،جواد خواجوئی یکی از ۲۳نفر، صالح قاری آزاده شاخص و شخصیت اصلی این روایت، مهدی جعفری ،کارگردان و سعید آلبوعبادی بازیگر نقش اول این فیلم از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

 گزارشی از کارنامه پربار و نقش محوری زنان در دفاع مقدس



:: موضوعات مرتبط: تورقشم , تور مشهد , تور انتالیا , تور کوش اداسی , تور تایلند , ,
:: برچسب‌ها: زیبا ترین کلیساهای تمام چوبی جهان , بهترین تورهای دبی , تور دبي نوروز ۹۸ , تورهای ارزان دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد