نوشته شده توسط : پناهی نیا

تقویم یا گاهشمار ایرانی از قدیمی ترین تقویم های دنیاست كه بیش از 120 سال از عمر آن می گذرد. یكی از ویژگی های مشترك همه تقویم ها، اختصاص دادن اسامی خاص به روزها، هفته ها و ماه های مختلف سال است. علاوه بر این، همه گاهشمارها تابع دوره های گردش طبیعی است كه از آن به عنوان معیاری برای تقسیم بندی زمان به واحدهای كوچك تر استفاده می شود. پیش از این كه حركت زمین به دور خورشید به عنوان مبنای تنظیم تقویم مورد استفاده قرار گیرد، از دوره گردش ماه به عنوان مبنا استفاده می شد كه با مشكلات و كاستی های متعددی روبه رو بود. 

از این رو در زمان ملكشاه سلجوقی تقویم جلالی بر اساس چرخش زمین به دور خورشید تنظیم شد. تقویم هجری شمسی، تكامل یافته تقویم جلالی است كه ویژگی اختصاصی آن را می توان برابری طول سال باتقویم طبیعی دانست. محاسبه دقیق لحظه تحویل سال نو و در نظر گرفتن لحظه تحویل سال نو به عنوان مبدا تنظیم گاهشمار هجری شمسی موجب شده است این تقویم به عنوان دقیق ترین در سطح دنیا شناخته شود. با مهندس علی اكبر نیری، كارشناس مركز تقویم موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران درباره روش محاسبه لحظه تحویل سال نو و تقویم ایرانی گفت وگو كرده ایم كه شما را به خواندن آن دعوت می كنیم.
    

گاهشمار ایرانی بر چه مبنایی تنظیم می شود؟

در تقویم یا گاهشمارهای خورشیدی مانند گاهشمار ایرانی كه به عنوان تقویم هجری خورشیدی (شمسی) از آن نام برده می شود، چرخش زمین به دور خورشید مبنای كار است. بر همین اساس كه زمین به دور خورشید حركت می كند، می توانیم تصور كنیم این خورشید است كه به دور زمین حركت می كند. در گردش یكساله خورشید به دور زمین، خورشید در موقعیت های مختلفی قرار می گیرد. در حقیقت خورشید از میان ستاره های مختلف عبور می كند. برای مثال اسامی ماه های مختلف در تقویم مانند حمل، جوزا یا سرطان، همان مكان هایی است كه خورشید از بین آنها عبور می كند. در این مسیری كه به نظر می رسد خورشید در آسمان می پیماید، در موقعیت های مكانی مختلف، ویژگی های مختلف آن مانند بعد و میل تغییر می كند.

این دو پارامتر در ستاره های دیگر و در تقویم به طور تقریبی ثابت است. ما به همه ستاره ها پارامترهایی مانند بعد و میل را نسبت می دهیم. خورشید در حین عبور از هر صورت فلكی، بعد و میل آن نقطه را به خود می گیرد. در واقع در این تقویم میل خورشید دائم تغییر می كند. آنچه طول روز و شب را تعیین می كند، همین پارامتر میل خورشید است. میزان میل خورشید نشان دهنده این است كه خورشید چقدر بالاتر یا پایین تر از استوای سماوی است.

اول سال یعنی اول فروردین ماه و اول پاییز یعنی روز اول مهر ماه در تقویم، میل خورشید برابر با صفر است و خورشید به ترتیب در نقطه اعتدال بهاری و پاییزی قرار دارد. به عبارت دیگر، خورشید روی استوای سماوی قرار دارد. استوای سماوی بزرگ شده استوای زمین است. در اعتدال بهاری و پاییزی، خورشید به استوای زمین عمود می تابد. به این ترتیب خورشید در تقویم به نقاطی كه روی استوای زمین قرار دارد، عمود است. 

در این لحظه میل خورشید صفر و طول روز و شب در تقویم با هم برابر است. به عبارت دیگر بین شب و روز اعتدال وجود دارد. از اول فروردین با گذشت هر روز، میل خورشید بتدریج افزایش پیدا می كند تا این كه در تابستان میل خورشید به بیشترین مقدار یعنی 23.5 درجه می رسد. در تقویم در این وضعیت، خورشید به نقاطی كه عرض جغرافیایی آنها 23.5 درجه است؛ عمود می تابد. بیشترین میزان میل خورشید 23.5 درجه است. یعنی در تهران كه در عرض جغرافیایی 36 درجه قرار دارد هیچ گاه خورشید عمود نمی تابد؛ در تقویمچراكه هیچ گاه میل خورشید به 36 درجه نمی رسد. 

در تقویم زمانی كه میل خورشید به 23.5 درجه می رسد در نیمكره شمالی بیشترین زمان روز و كمترین زمان شب را تجربه می كنیم. این نقطه انقلاب تابستانی است. اول دی ماه نیز انقلاب زمستانی است. در انقلاب زمستانی در تقویم میل خورشید به 23.5ـ درجه می رسد. در این شرایط شب طولانی تر و روز كوتاه تر می شود. عبور خورشید بین ستاره ها و چرخش آن به دور زمین موجب می شود میل خورشید در تغییرات دائمی باشد و این موجب به وجود آمدن فصل های مختلف در تقویم می شود.
    

لحظه تحویل سال نو چگونه محاسبه می شود؟

در تقویم خورشیدی مختلف، زمانی به عنوان آغاز یا شروع سال جدید در نظر گرفته می شود كه قرار دادی است، اما در گاهشمار ایرانی، لحظه اعتدال بهاری كه میل و بعد خورشید صفر است، به عنوان نقطه شروع سال یا همان لحظه تحویل سال در نظر گرفته می شود.
    

چرا در تقویم ایرانی هم با وجود دقیق بودن، لحظه تحویل سال نو در سال های مختلف تغییر می كند؟

طول سال 365 روز كامل نیست. بلكه 365 روز و 5 ساعت و 48 دقیقه و 45 ثانیه است. در تقویم به همین دلیل هر سال، لحظه تحویل سال حدود 5 ساعت و 49 دقیقه به جلو می رود. اگر اختلاف لحظه تحویل سال دو سال متوالی به طور دقیق 6 ساعت باشد، هر سال 365 روز و 6 ساعت است. به این ترتیب هر چهار سال یك بار در تقویم، باید یك روز به عنوان روز آخر سال به 365 روز سال اضافه شود و سال كبیسه داشته باشیم. بجز سال های كبیسه همه سال ها 365 روزه است، اما لحظه تحویل سال در تقویم ایرانی دقیق محاسبه می شود. بنابراین هر چهار سال یكبار، یك روز به مجموع روزهای سال اضافه می شود كه این ساعت های كسری را جبران می كند.
    

چرا همیشه روزی كه در آن سال تحویل می شود، روز آغاز سال جدید نیست؟

قاعده ای به نام قاعده نوروز تحویلی وجود دارد كه می توان از آن به عنوان قاعده نانوشته نام برد. از سال 1304 تقویم ایرنی جنبه قانونی پیدا كرد و مجلس شورای ملی مصوبه ای را اعلام كرد كه بر اساس آنتقویم هجری شمسی به رسمیت شناخته شد. 

در مصوبه مجلس قاعده نوروز تحویلی آورده نشده است، اما از سال 1304 تا امروز برای تعیین روز اول فروردین ماه در تقویم بر اساس قاعده نانوشته عمل می شود. به عبارت دیگر چگونگی محاسبه شروع سال یا تعیین نخستین روز فروردین نوشته نشده است. بر اساس این قاعده نانوشته، اگر لحظه تحویل سال، در نصف النهار استاندارد ایران در عرض جغرافیایی 52.5 درجه یا در شهر تهران، قبل از ساعت 12ظهر اتفاق بیفتد، آن روز در تقویم اول فروردین سال جدید است، اما اگر لحظه تحویل سال نو بعد از ساعت 12 ظهر باشد، روز بعد نوروز خواهد بود.

با توجه به این كه این قاعده، یك قانون نانوشته است می توان از ساعت 12 ظهر یا اذان ظهر به عنوان مبنا استفاده كرد. اگر در تقویم لحظه تحویل سال بعد از ساعت 12 یا اذان ظهر باشد، آن روز آخرین روز سال قبلی است. امسال نیز با توجه به این كه لحظه تحویل سال در تقویم بعد از ظهر است، روزی كه تحویل سال در آن اتفاق می افتد روز 30 اسفند است و روز بعد از آن نخستین روز فروردین خواهد بود.
    

پس به این ترتیب هر چهار سال یكبار یك سال كبیسه داریم.

اگر طبق قاعده نانوشته عمل كنیم، بدون هیچ نگرانی سال های كبیسه خود به خود مشخص می شود. یعنی زمان تحویل سال تقویم را تنظیم می كند. اگر یك سال 365 روز و 6 ساعت باشد هر چهار سال یكبار یك سال كبیسه داریم، اما در حقیقت یك سال 365 روز و 5 ساعت و 48 دقیقه است. بنابراین كبیسه ها چهار یا پنج ساله است، یعنی گاهی پنج سال طول می كشد تا مجموع این ساعت های اضافی برابر با یك روز باشد.

اگر بخواهیم سال های كبیسه بعدی را اعلام كنیم باید محاسباتی انجام دهیم. تقویم میلادی یا گرگورین هم یك گاهشمار خورشیدی است، اما قاعده كبیسه در آن ساده تر است. سال های كبیسه بر اساس یك قاعده از پیش نوشته شده تعیین می شود. بر این اساس تصویب شده است در تقویم سال هایی كه مضربی از عدد چهار است سال كبیسه است. اگر سالی دو صفر داشته باشد كبیسه نیست مگر این كه اگر دو صفر آن را حذف كنیم، دو رقم باقیمانده به چهار قابل تقسیم باشد.
    

آیا ممكن است سالی در تقویم میلادی كبیسه باشد، اما در گاهشمار ایرانی كبیسه نباشد؟

بله. درحقیقت سال های میلادی و هجری شمسی با هم تطابق كامل ندارد. اما سال 1391 كه سال كبیسه است با سال كبیسه 2012 میلادی مطابقت داشت. گاهی در این زمینه بین تقویم میلادی و شمسی اختلاف وجود دارد. به همین علت همیشه روز اول فروردین بیست و یكم ماه مارس نیست. بر اساس این قاعده از پیش نوشته شده برای تقویم میلادی می توان تعیین سال كبیسه را به دانش آموزان هم آموزش داد. به این ترتیب از همین حالامی توان سال های كبیسه را در تقویم میلادی پیش بینی كرد، اما این تقویم به اندازه گاهشمار ایرانی دقت ندارد. قاعده نوروز تحویلی، پیش بینی سال های كبیسه در گاهشماری را ایرانی را با مشكل مواجه كرده است، اما این گاهشماری از همه تقویم های دنیا دقیق تر است.
    

چرا تقویم ایرانی دقیق ترین گاهشماری است؟

گاهشماری ایرانی از این نظر كه در اَن لحظه تحویل سال نو با روز اول فروردین تطابق دارد یكی از دقیق ترین تقویم هاست. بیشترین اختلاف لحظه تحویل سال با روز اول فروردین 12 ساعت است. پیش از گاهشماری گرگورین، سال میلادی بر مبنای گاهشمار ژولینی تعیین می شد. بر اساس این تقویم را هر چهار سال یك بار، سال كبیسه بود.

پس از گذشت 1200 سال آنها متوجه شدند در تقویمشان ده روز اختلاف نسبت به تقویم طبیعی دیده می شود؛ بنابراین سال 1582 میلادی منجمان سراغ پاپ گرگور سیزدهم رفتند و درباره تقویم تصمیم گیری كردند. پاپ دستور داد آن روز به جای پنجم اكتبر پانزدهم اكتبر اعلام شود. به این ترتیب آنها مجبور شدند به دلیل اشكالی كه در تقویم میلادی پیش آمده بود ده روز را از تقویمشان حذف كنند تا گاهشمار میلادی با طبیعت هماهنگ شود. بر اساس قاعده ای كه برای تقویم میلادی در نظر گرفته شده، تقویم آنها هر 3300 سال یك روز اختلاف دارد، اما گاهشماری ایرانی هیچ گاه با چنین مشكلاتی روبه رو نمی شود.
برچسب‌ها: تقویم ایرانی,چگونگی محاسبه سال تحویل,



:: برچسب‌ها: تقویم ایرانی,چگونگی محاسبه سال تحویل ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل تماشا کیش

 هتل تماشا در تور کیش در سال 1377 به عنوان یک هتل 3 ستاره به بهره برداری رسید. این هتل در سال 1391 برای رفاه بیشتر میهمانان گرامی بازسازی شد. هتل تماشا کیش نسبت به ساحل زیبای دریای خلیج همیشه فارس و بازار در موقعیت مناسبی برای میهمانان تور کیش قرار گرفته است که همین امر باعث میشود مسافرین محترم تعطیلات خوبی را دراین هتل بگذرانند. صبحانه و نهار و شام در هتل تماشا کیش از کیفیت خوبی برای میهمانان تور کیش برخوردار است. این هتل برای رفاه میهمانان تور کیش در جزیره سرویس استقبال فرودگاهی را درنظر گرفته است و نیز به آنها 50 درصد تخفیف پارک دلفین ها را ارایه می هد. این هتل دارای 60 اتاق با ظرفیت 2 و 3 و 4 و 5 تخته برای میهمانان تور کیش می باشد و از حدود 22 پرسنل تشکیل شده است. هزینه اقامت برای کودک 2 تا 5 سال در هتل تماشا کیش 7 هراز تومان و کودک بالای 5 سال اندازه یک شخص بزرگسال محاسبه می شود.

 هتل تماشا کیش حدود 10 دقیقه با فرودگاه و حدود 8 دقیقه با بازار فاصله دارد. ساعت تخلیه اتاق ساعت 12 و ساعت تحویل اتاق ساعت 14 در تور کیش می باشد. لازم به ذکر است این هتل در میدان امیرکبیر قرار دارد.

 امکانات رفاهی هتل تماشا کیش:

لابی، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، لاندری، ماهواره، آسانسور، صندوق امانات اختصاصی، پارکینگ ویژه میهمانانتور کیش و ... می باشد.

 

هتل تماشا کیش

هتل تماشا کیش


 

لابی هتل تماشا کیش

لابی هتل تماشا کیش


هتل اسپادانا کیش

هتل 3 ستاره اسپادانا در تور کیش در سال 1379 در جنب صدا و سیما کیش بنا شده است. مساحت این هتل 20000 متر مربع می باشد و از 79 اتاق و 221 تخت خواب تشکیل شده است. از مزیت های این هتل برای میهمانان تور کیش می توان به مجهز بودن آن به اتاق بیلیارد اشاره کرد. هتل اسپادانا کیش از فرودگاه 10 دقیقه و از مراکز خرید 5 دقیقه فاصله دارد.

 امکانات هتل اسپادانا کیش:

لابی ویژه میهمانان تور کیش، رستوران، کافی شاپ، لاندری، اتاق بیلیارد، گشت بازار، مینی بار و صندوق امانات، گشت سیاحتی جزیره، فضای سبز، تاکسی سرویس، نمازخانه، اینترنت در لابی، پارکینگ سرپوشیده، سالن ورزشی، صندوق امانات اختصاصی ویژه میهمانان تور کیش و...

 آدرس : کيش بلوار ايران، خيابان جامى ، جنب صدا و سيما

هتل اسپادانا کیش

هتل اسپادانا کیش


 

هتل اسپادانا کیش

هتل اسپادانا کیش

 



:: موضوعات مرتبط: تورکیش , ,
:: برچسب‌ها: هتل های کیش, بهترین هتل های کیش , هتل های ارزان کیش , هتل های مجلل کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل مجلل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی مشهد پنج ستاره

هتل مجلل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی در تور مشهد لحظه آخری با پنج ستاره تاپ در شهر زیارتی و گردشگری مشهد توسط بخش خصوصی ساخته شده است و در هفته گردشگری رسما افتتاح گردید. هتل مجلل درویشی مشهد در خیابان امام رضا واقع شده است که دارای 20 طبقه و بلند ترین مجتمع اقامتی و هتلی با فضای آتریوم ( با فضای باز میانی مجتمع ) برای میهمانان تور مشهد عید 95 می باشد. به دلیل اینکه این هتل مجلل نام گرفته است هتل دارای اتاقهای مختلف و پنج رستوران می باشد که رستورانها هر کدام دارای منوی مجزا ار هم برای میهمانان تور مشهد 95 دارند. یکی از رستورانها دارای منو غذای مراکشی می باشد که انواع غذاهای مراکشی برای میهمانان سرو می شود. رستوران دیگر به نام برکه می باشد که میهمانان تور مشهد تعطیلات عید 95 به صورت چایخانه از این رستوران استفاده می کنند و در برنامه آینده هتل قصد دارد میهمانان تور مشهد نوروز 95 در همان رستوران ماهی گیری کرده و ماهی را به 7 مدل متنوع سرو بکنند.


هتل بین المللی قصر طلایی مشهد پنج ستاره

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی در تور مشهد لحظه آخری از هتل های گروه های هتل های بین المللی قصر می باشد که بسیار شیک و مجلل می باشد و توانسته اند مسافران و گردشگران بسیاری را جذب خود کنند . هتل دارای اتاقها و سوئیتهای بسیار شیک و مجلل می باشد و آماده پذیرایی از میهمانان تور مشهد نوروز 95 می باشد. رستوران هتل و کافی شاپ نیز آماده ارائه انواع غذاهای متنوع و لذیذ می باشد . همچنین در هتل سالن ورزشی وجود دارد که علاقه مندان در تور مشهد زمستان 94 می توانند زمانی را در این سالن سپری کنند و ادامه فعالیتهای ورزشی خود را در طول اقامت داشته باشند .همچنین هتل دارای صرافی , آرایشگاه , آتلیه عکاسی , خدمات پزشک عمومی و کتابخانه نیز برای میهمانان تور مشهد لحظه آخری می باشد.

آدرس هتل بین المللی قصر طلایی مشهد : مشهد , میدان بسیج , بین امام رضا 34 و 36
مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: , هتل های مشهد,هتل های ارزان مشهد, هتل های خوب مشهد , بهترین هتل های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

خانه داروغه مشهد

خانه داروغه مشهد

این خانه در تور مشهد عید 95 یکی از خانه های تایریخی مشهد می باشد که مربوط به دوره قاجار بوده و در سال 1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . این خانه در خیابان نواب صفوی مشهد واقع شده است و علاقه مندان به بناهای تاریخی می توانند در تور مشهد لحظه آخری از این خانه زیبا و تاریخی دیدن کتتد . خانه داروغه مشهد توسط معماران روس و به دستور شخصی از دوره قاجار که داروغه مشهد بوده بنا شده است .  میهمانان تور مشهد 95 می توانند از این مکان دیدن نمایند. این خانه که در آن زمان خانه شخصی بوده و مراسم پذیرایی در آن انجام می شده است از سال 66 به بعد به عنوان محلی برای اسکان هیئت های مذهبی از آن استفاده می شود . گردشگران تور مشهد تعطیلات عید 95 می توانند از این مکان دیدن نمایند.

 خانه داروغه مشهد


مصلی طرق مشهد

مصلی طرق قدیمی ترین نمونه برجای مانده از این بنا در مشهد می باشد و میهمانان تور مشهد لحظه آخری که در سال 837 قمری با ترکیب یک ایوان بلند مرکزی و دو ایوانچه طرفین و اتاق‌های گوشواره ساخته شده است . در انتهای ایوان فضای چهار ضلعی گنبدداری وجود دارد که بر دیوار انتهایی آن محرابی وجود دارد . گردشگران تور مشهد نوروز 95 می توانند از این مکان دیدن نمایند. در ازاره فوقانی ایوان کتیبه های خط ثلث به چشم می خورد و از دیگر تزیینات این بنا می توان به قاب‌ها و کاربندی‌های گچی اشاره کرد . گردشگران تور مشهد زمستان 94 از این بنای زیبا دیدن می کنند .

 مصلی طرق مشهد

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل اسپادانا کیش

هتل اسپادانا کیش

هتل 3 ستاره اسپادانا در تور لحظه آخری کیش در سال 1379 در جنب صدا و سیما کیش بنا شده است. مساحت این هتل 20000 متر مربع می باشد و از 79 اتاق و 221 تخت خواب تشکیل شده است. از مزیت های این هتل برای میهمانان تور کیش تعطیلات نوروز 95 می توان به مجهز بودن آن به اتاق بیلیارد اشاره کرد. هتل اسپادانا کیش از فرودگاه 10 دقیقه و از مراکز خرید 5 دقیقه فاصله دارد.

 امکانات هتل اسپادانا کیش:

لابی ویژه میهمانان تور لحظه آخری کیش، رستوران، کافی شاپ، لاندری، اتاق بیلیارد، گشت بازار، مینی بار و صندوق امانات، گشت سیاحتی جزیره، فضای سبز، تاکسی سرویس، نمازخانه، اینترنت در لابی، پارکینگ سرپوشیده، سالن ورزشی، صندوق امانات اختصاصی ویژه میهمانان تور لحظه آخری کیش و...

 آدرس : کيش بلوار ايران، خيابان جامى ، جنب صدا و سيما

هتل اسپادانا کیش

هتل اسپادانا کیش


 

هتل اسپادانا کیش

هتل اسپادانا کیش

مطالب مرتبط:


:: موضوعات مرتبط: تورکیش , ,
:: برچسب‌ها: هتل های کیش, بهترین هتل های کیش , هتل های ارزان کیش , هتل های مجلل کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل تماشا کیش

هتل تماشا کیش

 هتل تماشا در تور لحظه آخری کیش در سال 1377 به عنوان یک هتل 3 ستاره به بهره برداری رسید. این هتل در سال 1391 برای رفاه بیشتر میهمانان گرامی بازسازی شد. هتل تماشا کیش نسبت به ساحل زیبای دریای خلیج همیشه فارس و بازار در موقعیت مناسبی برای میهمانان تور کیش تعطیلات نوروز 95 قرار گرفته است که همین امر باعث میشود مسافرین محترم تعطیلات خوبی را دراین هتل بگذرانند. صبحانه و نهار و شام در هتل تماشا کیش از کیفیت خوبی برای میهمانان تور لحظه آخری کیش برخوردار است. این هتل برای رفاه میهمانان عزیز در جزیره زیبای کیش سرویس استقبال فرودگاهی را درنظر گرفته است و نیز به آنها 50 درصد تخفیف پارک دلفین ها را ارایه می هد. این هتل دارای 60 اتاق با ظرفیت 2 و 3 و 4 و 5 تخته برای میهمانان تور لحظه آخری کیش می باشد و از حدود 22 پرسنل تشکیل شده است. هزینه اقامت برای کودک 2 تا 5 سال در هتل تماشا کیش 7 هراز تومان و کودک بالای 5 سال اندازه یک شخص بزرگسال محاسبه می شود.

 هتل تماشا کیش حدود 10 دقیقه با فرودگاه و حدود 8 دقیقه با بازار فاصله دارد. ساعت تخلیه اتاق ساعت 12 و ساعت تحویل اتاق ساعت 14 در تور کیش نوروز 95 می باشد. لازم به ذکر است این هتل در میدان امیرکبیر قرار دارد.

 امکانات رفاهی هتل تماشا کیش:

لابی، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، لاندری، ماهواره، آسانسور، صندوق امانات اختصاصی، پارکینگ ویژه میهمانان تور کیش و ... می باشد.

 

هتل تماشا کیش

هتل تماشا کیش


 

لابی هتل تماشا کیش

لابی هتل تماشا کیش

مطالب مرتبط:


:: موضوعات مرتبط: تورکیش , ,
:: برچسب‌ها: هتل های کیش, بهترین هتل های کیش , هتل های ارزان کیش , هتل های مجلل کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل سورملی کوش آداسی

هتل سورملی کوش آداسی

هتل سورملی یکی از هتل های 5 ستاره ترکیه می باشد که در شهر کوش آداسی و در دهانه پاموکلواقع شده است. هتل سورملی برای رفاه میهمانان خود در تور ترکیه مجموعا 436 اتاق در نظر گرفته است. مرکز شهر کوش آداسی در فاصله 8 کیلومتری و فاصله زمانی 10 دقیقه ای از این هتل قرار گرفته است. شهر افسوس که یکی از مناطق تاریخی و دیدنی شهر کوش آداسی می باشد چهار کیلومتر با هتل سورملی فاصله دارد. همینطور در فاصله 55 کیلومتری از هتل میهمانان تور ترکیه فرودگاه ازمیر قرار گرفته است. 

هتل سورملی کوش آداسی

 از امکاناتی که هتل سورملی برای میهمانان تور ترکیه در نظر دارد می توان به رستوران، پذیرش 24 ساعته، استخر سر پوشیده، استخر کودکان، اینترنت وای فای، سیستم تهویه، بار، تلویزیون، ماهواره، سیستم گرمایش، باشگاه ورزشی، سونا، جکوزی، استخر روباز، زمین بازی کودکان ویزه میهمانان تور ترکیه نوروز 95 و... اشاره نمود.

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: هتل های ترکیه, بهترین هتل های ترکیه , هتل های ارزان ترکیه , هتل های مجلل ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل 5 ستاره ریکسوس پرمیوم آنتالیا

هتل 5 ستاره ریکسوس پرمیوم ترکیه آنتالیا

هتل ریکسوس پرمیوم آنتالیا در تور ترکیه از هتل های زنجیره های ریکسوس است. این هتل یک هتل 5 ستاره می باشد که جزء بهترین و معروف ترین هتل های ترکیه آنتالیا می باشد. این هتل دارای 640 اتاق می باشد و از امکانات آن می تون به پارک آبی , استخر دلفین به همراه نمایش دلفین ها اشاره کرد. علاوه بر این هتل ریکسوس پرمیوم آنتالیا در تور ترکیه با بیشتر از 900 پرسنل آماده خدمت گذاری و پذیرایی از مسافران عزیز می باشد. این هتل مانند یک شهر اختصاصی است چون هتل ریکسوس پرمیوم تور ترکیه آنتالیا در ناحیه ای به بزرگی 405000 متر مربع که پوشیده از درختان سرو است و ساحلی به طول 1 کیلومتر دارد و از مراکز خرید برخوردار می باشد, قرار دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این هتل 5 ستاره برای میهمانان تور ترکیه داشتن سوئیت اختصاصی و ساحل شنی اختصاصی در فاصله 200 متری دریا می باشد. از امکانات دیگر این هتل می توان به سونا , حمام ترکی , ماساژ , ماسه درمانی , اتاق برف و باران ویژه میهمانان تور ترکیه نوروز 95 و... اشاره کرد.

مطالب مرتبط:


:: موضوعات مرتبط: تور انتالیا , ,
:: برچسب‌ها: هتل های خوب آنتالیا, بهترین هتل های آنتالیا , هتل های ارزان آنتالیا , هتل های مجلل انتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل نیکو شانگهای

 

هتل نیکو شانگهای

هتل نیکو یکی از هتل های 5 ستاره تور چین است و در شهر شانگهای واقع شده است. این هتل مجموعا 382 اتاق برای پذیرایی از میهمانان تور چین دارد. سرویس نگهداری از کودکان یکی از خدماتی است که هتل برای میهمانان تور چین در نظر دارد. در هتل فروشگاه های متعددی وجود دارد که میهمانان تور چین می توانند در صورت نیاز از آن های استفاده نمایند.

هتل نیکو شانگهای

از دیگر امکانات هتل برای میهمانان تور چین می توان به صرافی، خدمات ماساژ، سونا، جکوزی، مرکز سلامت و آبگرم، آرایشگاه، استخر، باشگاه ورزشی، گاوصندوق، کرایه اتومبیل، آسانسور، بار، تهویه، امکانات جلسه و ضیافت ویزه میهمانان تور چین، لباسشویی، خشکشویی، اتوکشی، فکس و کپی، صبحانه در اتاق، خدمات خانه داری، رستوران، پذیرش شبانه روزی ویژه میهمانان تور چین و... اشاره داشت.


هتل لوتل شانگهای

هتل لوتل یکی از هتل های 4 ستاره چین می باشد که در شهر شانگهای واقع شده است. این هتل برای پذیرایی از میهمانان تور چین در مجموع از 153 اتاق تشکیل شده است. هتل لوتل شانگهای چین برای میهمانان عزیز خود امکانات ویژه را در نظر گفته که از جمله آن ها می توان به فروشگاه های متعدد، ترانسفر فرودگاه با درخواست مسافران تور چین، سالن کنفرانس و صرافی اشاره نمود.

هتل لوتل شانگهای

از دیگر امکانات هتل برای میهمانان تور چین امکانات جلسه و ضیافت، آسانسور، گاوصندوق، رستوران، پذیرش 24 ساعته، لباسشویی، خشکشویی، اتوکشی، انبار بار و چمدان، بار، باغ، تهویه، فکس و کپی، باشگاه ورزشی، فکس و کپی ویژه میهمانان تور ترکیبی پکن شانگهای نوروز 95 و ... می باشد.
مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور چین , ,
:: برچسب‌ها: هتل های چین , هتل های پنج ستاره چین ,معروف ترین هتل های پنج ستاره چین ,بهترین هتل های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل مارکو پلو پارکساید پکن

هتل مارکو پلو پارکساید پکن

هتل مارکو پلو پارکساید یکی از هتل های 5 ستاره چین می باشد که در شهر پکن واقع شده است. این هتل مجموعا دارای 315 اتاق برای پذیرایی از میهمانان تور چین می باشد. سالن کنفرانس، آرایشگاه و خدمات زیبایی، صرافی، ترانسفر فرودگاه با درخواست مسافران یکسری از امکانات ویژه ای است که هتل برای میهمانان تور چین در نظر گرفته است.

هتل مارکو پلو پارکساید پکن

از دیگر امکانات هتل برای میهمانان تور چین می توان به استخر، سونا، جکوزی، خدمات ماساژ، مرکز سلامت و آبگرم، سرویس نگهداری از کودکان، خدمات خانه داری، گاوصندوق، فروشگاه، امکانات جلسه و ضیافت، لباسشویی، خشکشویی، اتوکشی، صرافی، فکس و کپی، باشگاه ورزشی، گلف، بار، گرمایش، صبحانه در اتاق ویژه میهمانان تور چین و ... اشاره نمود.


هتل ماریوت وست پکن

هتل ماریوت وست یکی از 5 ستاره چین می باشد و در شهر پکن واقع شده است. هتل مجموعا دارای 169 اتاق برای پذیرایی از میهمانان تور چین می باشد. در این هتل فروشگاه های مختلفی برای دسترسی میهمانان درنظر گرفته شده است. میهمانان تور چین می توانند در صورت نیاز از ترانسفر فرودگاه استفاده نمایند. سالن کنفرانس و سرویس نگهداری از کودکان از امکانات ویژه هتل برای میهمانان تور چین می باشد.

هتل ماریوت وست پکن

از دیگر امکانات هتل ماریوت وست برای میهمانان تور چین می توان به استخر، آسانسور، انبار بار و چمدان، تهویه، بار، گرمایش، امکانات جلسه و ضیافت، خدمات خانه داری، لباسشویی، خشکشویی، اتوکشی، گاوصندوق ویژه میهمانان تور پکن نوروز 95 و... اشاره داشت.
مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور چین , ,
:: برچسب‌ها: هتل های چین , هتل های پنج ستاره چین ,معروف ترین هتل های پنج ستاره چین ,بهترین هتل های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

هتل آدورا گلف ریزورت آنتالیا

هتل آدورا گلف ریزورت آنتالیا پنج ستاره

هتل آدورا گلف ریزورت آنتالیا

هتل آدورا گلف ریزورت تور لحظه آخری آنتالیا در منطقه ساحلی بلک واقع شده است. در مجموع این هتل دارای پانصد اتاق می باشد. هتل آدورا گلف ریزورت آنتالیا تا مرکز شهر آنتالیا 39 km فاصله دارد و تا فرودگاه بین المللی آنتالیا 29 km  فاصله دارد.در نمای اصلی هتل ۳۸ اتاق بدون بالکن وجود دارد و دیگر اتاقها دارای بالکن ویژه می باشند. هتل آدورا گلف ریزورت تور آنتالیا عید 95 تقریبا در حدود یک km مرکز گلف ترکیه قرار گرفته است. امکانات هتل هتل آدورا گلف ریزورت آنتالیا : دارای رستوران با انواع غذاهای لذیذ و متنوع می باشد , صرافی که مسافران تور آنتالیا 95 مبادلات ارزی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید . آسانسور , مجهز به سیستم تهویه مطبوع , سرویس شبانه روزی , گاو صندوق , مرکز تجاری برای خرید , ترانسفر فرودگاهی , جکوزی , ماساژ , حمام سنتی و ترکی , سالن بدنسازی , اسکی روی آب , جت اسکی , ورزش قایق سواری , ایروبیک , شهر بازی ویژه کودکان , والیبال ساحلی , پینگ پنگ , اتاق بیلیارد می باشد که مسافران تور آنتالیا اکثرا از امکانات هتل استفاده می کنند.


هتل آدم و حوا آنتالیا پنج ستاره

هتل آدم و حوا آنتالیا

هتل آدم و حوا تور لحظه آخری آنتالیا در منطقه بلک آنتالیا در سال 2006 ميلادي تاسیس شده است. هتل آدم و حوا آنتالیا دارای 469 اتاق و ویلا می باشد که بسیار تمییز و زیبا می باشد. اکثر اتاق های هتل آدم و حوا آنتالیا 64 متر مربع ساخته شده است. فاصله هتل آدم و حوا آنتالیا تا مركز شهر زیبای آنتاليا 45 km و تا فرودگاه 35 km می باشد. هتل آدم و حوا تور لحظه آخری آنتالیا دارای امکاناتی مانند : رستوران با غذاهای متنوع و لذیذ , سرویس شبانه روزی , پارک تفریحی آبی , پرستار ویژه کودکان , کافی نت , استخر رو باز و سرپوشیده , سالن تنیس روی میز , فروشگاه که بتوانید مایحتاج و سوغاتی تهیه نمایید. سینما , جکوزی ,اتاق ماساژ , حمام سنتی ترکی و حمام بخار , آرایشگاه که بتوانید در مدت زمان اقامت نیز آراسته و مرتب باشید , سالن بیلیارد , ایروبیک و ساحل ویژه هتل می باشد. مسافران تور آنتالیا نوروز 95 از جمله مسافرانی هستند که این هتل را برای اقامت خود انتخاب می نمایند.

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور انتالیا , ,
:: برچسب‌ها: هتل های خوب آنتالیا, بهترین هتل های آنتالیا , هتل های ارزان آنتالیا , هتل های مجلل انتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

 

مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا

این مسجد که به دستور صدراعظم مراد پاشا ساخته شده است یکی از جاذبه های دیدنی تور لحظه آخری آنتالیا به شمار می رود . بنای این مسجد در سال 1570 بوده و به گونه ای ساخته شده است که بر روی یک 10 ضلعی واقع شده است این مسجد به وسیله یک گنبد پوشیده شده است و ستون های آن با سنگ های رنگی تزیین شده است . گردشگران تور آنتالیا عید 95 ستون های زیبای این مسجد در انتهای آن قرار دارند و به شکل سه گنبد می باشند . این مسجد بیرون از محوطه کاخ ها قرار گرفته است و همه ساله بسیاری از گردشگران تور آنتالیا 95 از این مسجد زیبا دیدن می کنند .

 


مسجد محمد پاشا آنتالیا

مسجد محمد پاشا آنتالیا

این مسجد در تور لحظه آخری آنتالیا مربوط به دوره عثمانی می باشد و یکی از مهمترین مساجد آن زمان به شمار می رود . این مسجد در قرن 18 ساخته شد و در منطقه کالکاپیسی آنتالیا قرار دارد . نمای این مسجد به صورت یک گنبد اصلی بزرگ است که سه گنبد دیگر از اطراف آن را احاطه کرده اند و داخل آن با آیه های قرآنی تزیین شده است . بسیاری از گردشگران تور آنتالیا نوروز 95 از این مسجد زیبا دیدن می کنند .

مسجد محمد پاشا آنتالیا

 مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور انتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا , جاذبه های گردشگری آنتالیا , جاذبه های توریستی آنتالیا , بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 | نظرات ()